اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای پروتکل‌های بهداشتی اولویت اصلی برگزاری امتحانات نهایی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و اجرای کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اولویت اصلی در برگزاری امتحانات نهایی است.

اجرای پروتکل‌های بهداشتی اولویت اصلی برگزاری امتحانات نهایی است

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تحصیل ۸ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در سال‌ تحصیلی جاری اظهار کرد: رعایت دستور‌العمل‌ها و اجرای کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اولویت اصلی در برگزاری امتحانات نهایی است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های امتحانی پیش از ورود دانش‌آموزان و بعد از برگزاری امتحانات، ضدعفونی می‌شود، افزود: تمامی دانش‌آموزان با به همراه داشتن ماسک و ارزیابی دمای بدن با تب سنج و رعایت فاصله اجتماعی در جلسه امتحان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: تلاش ما در آموزش و پرورش استثنایی استان حفظ سلامت، ایجاد محیطی سالم و آرام برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان است تا با کمترین استرس و فشار روانی سال تحصیلی خود را به اتمام برسانند.

رنجبر گفت: در سال تحصیلی جاری یک‌هزار و ۳۸۰ نفر دانش‌آموز در ۸۸ مدرسه و مرکز مستقل و کددار با نیازهای ویژه استان به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: همچنین ۴۸۵ نفر دانش‌آموز تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مقاطع مختلف تحصیلی، ۸۵۶ نفر نوآموز دیرآموز در دوره پیش دبستانی، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر دانش‌آموز دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم و یک‌هزار و ۴۵۰ نفر دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان استفاده کردند.

وی عنوان کرد: فضای مناسب، برخورد عاطفی و محبت‌آمیز با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، حفظ آرامش و پرهیز از شتابزدگی، رعایت بهداشت و نظافت محل آزمون، جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی و کنترل رفت و آمد در حوزه‌های امتحانی باید مورد توجه قرار گیرد.

رنجبر اظهار داشت: خصلت عمده ارزشیابی سازنده در پویایی و گستردگی آن است تا بتوان تصویری از تمامیت شخصیت دانش‌آموز ارائه و در راستای رشد، ارتقا و بالندگی آنان گامی مؤثر برداشت.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‌های اجتماعی و آینده‌سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول